Wednesday, August 10, 2005

cintapucinno

udara di uia semakin tidak sihat.natijahnya, saya juga turut ikut tidak sihat. batuk melengking-lengking kata mak saya. jam 9 pagi tadi saya mengintai dari jendela bilik.masyaallah! blok2 di maryam sudah tidak kelihatan!tidak dapat saya bayangkan bagaimana keadaan di putrajaya. bagaimana agaknya adam haziq?sihatkah dia di sana?
saya baru selesai membaca cintapucinno, karya icha rahmanti. kata penulisnya, disebabkan indonesia tiada chicklit, dia mahu menjadi perintis menulis literature untuk perempuan(bacaan cewek katanya). walaupun saya gagal memahami setiap perkataan di dalam buku itu, tapi saya boleh katakan i was enjoying it. terima kasih kepada citra,teman sebilik saya yang mengenalkan saya dengan dunia chicklit dari indonesia. teman saya itu datangnya jauh dari sumatera untuk menuntut ilmu teknologi maklumat dan informasi di sini.nafas saya semakin sesak, jadi saya akhiri dengan satu quote dari saudara Fadzli Yusof:
"Membaca seperti bebola salji. Semakin bergolek, semakin besar dan laju jadinya"
Nota: chicklit adalah singkatan untuk chick literature.harap maklum.

2 comments:

Nurhidayati Abd Aziz said...

Wah, mantap sister!

Maybe I should post some on books too...

Yes, let us all be avid readers. (Arshana pun tengah baca buku sekarang, hopefully she'll be kind enough to put the review here. :D )

Shana said...

*Ahem* I am indeed kind. I'll put the review. If I'm not too lazy. Which I normally am. Haha.